(ဆရာေတာ္
ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ) ၏ ေမတၱာ အေတြးမ်ားစာအုပ္မွ ထုတ္ႏွဳတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ ပါဠိ စားသားမ်ား
ထည္႕သြင္းေရးသား မွဳ မျပဳ ထားေျကာင္း ပရိတ္သတ္မ်ားအား အသိေပးအပ္ပါသည္။)
ေမတၱာ
အေတြးမ်ား
တစ္ခါတုန္းက
ေကာသလမင္းျကီး နဲ႔ မလႅိကာတို႔ ဇနီး ေမာင္ႏွံ ဟာ ျပသာဒ္ အထက္မွာ ထိုင္ေနျကရင္း ေကာသလမင္းျကီးက
သူ႕ မိဖုရားျကီးကို ဘယ္သူမွလည္းအနားမွာမရွိတာနဲ႔ “မလႅိကာ … ဒီေလာကျကီးမွာ ဘယ္သူ႔ကို
အခ်စ္ဆံုးလဲ “ လို႔ ခပ္တိုးတိုးေလး ကပ္ေမးလိုက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ မလႅိကာက ဘယ္လိုျပန္ေျဖလိုက္သလဲဆိုေတာ့
…“ကြ်န္မကိုယ္ ကြ်န္မ အခ်စ္ဆံုးေပါ့၊ ကြ်န္မထက္ ပိုခ်စ္ရမယ့္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူးလို႔“
ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ဒီအေျဖစကား ျကားလိုက္ရေတာ့ ေကာသလမင္းျကီးက ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ထိခိုက္သြားပါတယ္တဲ့။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူက “ေမာင္ေတာ္ဘုရားကို အခ်စ္ဆံုးေပါ့“ ဆိုတဲ့ အေျဖစကားကို ေမွ်ာ္လင့္ထားသလို
မလႅိကာက “ေမာင္ေတာ္ေကာ ဘယ္သူ႔ကုိ အခ်စ္ဆံုးလဲ“ လို႔ ျပန္ေမးရင္ “ႏွမေတာ္ေလးကိုေပ့ါ“
လို႔ ေမးေလးကိုင္ျပီး ျပန္ေျဖဖို႔ ျကံထားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အေျဖက တစ္လဲြ စီ ျဖစ္ကုန္ေတာ့
ေကာသလမင္းျကီး ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်သြားပါတယ္။
ေကာသလမင္းျကီးက စိတ္ထဲလည္း မေက်နပ္တာနဲ႔
ဒီအေျကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရား သြားေလွ်ာက္ျပပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း မလႅိကာရဲ႕ အေျဖစကားကိုပဲ
ေထာက္ခံျပီး ဂါထာေလး တစ္ပုဒ္ ေဟာျပလိုက္ပါတယ္။
“အလံုးစံုေသာ အရပ္မ်က္ႏွာသို႔ စိတ္ျဖင့္
ရွာေဖြလွည့္လည္၍ မိမိထက္ သာလြန္၍ ခ်စ္ေသာသူကို တစ္စံုတစ္ခုေသာ အရပ္၌ အျခားသူတို႔သည္လည္း
သူတို႔ကိုယ္ကို ခ်စ္အပ္ပါ၏ ။ ထို႔ေျကာင့္ မိမိကို
ခ်စ္ေသာ သူသည္ သူတစ္ပါးကို ကိုယ္ခ်င္းစာကာ မညွင္းဆဲရာ ။“ အဓိပါယ္ကေတာ့
ကမာၻေျမတစ္ခြင္ စျက၀ဌာ အႏွံ႕ စိတ္မွန္းနဲ႔
လိုက္ရွာေပမယ့္ ဘယ္ အရပ္မွာမွ ကိုယ့္ထက္ပို ခ်စ္ရမယ့္ သူကို မေတြ႔ႏိုင္၊ မိမိကိုယ္သာ
အခ်စ္ဆံုးပါ။ ဒီအတူ က်န္တဲ့သတၱ၀ါ ေတြလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အခ်စ္ဆံုးပါ။ သူတစ္ပါးလည္း သူတို႔ကိုယ္ကို ခ်စ္တတ္တဲ့ အတြက္ ကိုယ္ခ်င္းစာ တရားထားျပီး
သူတစ္ပါးကို မညွဥ္းဆဲပါ နဲ႔တဲ့။
***********
ဒီသာဓက ၀တၳဳ ေလးကို ေထာက္ျပီး လူဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ
အခ်စ္ဆံုးပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခ်စ္သူကို “ခ်စ္တယ္ ခ်စ္တယ္” လို႔ တြင္တြင္ ဘယ္ေလာက္ေျပာေျပာ
အတြင္းစိတ္ထဲကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုထက္ ပို မခ်စ္ႏိုင္ျကပါဘူး။ ကိုယ္ေသမွာနဲ႔ ကိုယ့္ခ်စ္သူေသမွာ
ဘယ္သူ႔ကို ပိုစိုးရိမ္သလဲ ေမးရင္ ကိုယ္ေသမွာကိုပဲ စိုးရိမ္ျကပါတယ္။ လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အခ်စ္ဆံုးပါ။ ဒါေျကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္စျပီး ေမတၱာပြားရတာပါ။
အဲဒီမွာ ေမးစရာ တစ္ခု ထပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့
“ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္ပို႔ေတာ့ အတၱ မဆန္ဘူးလား“ ေပါ့။
၀ိသုဒ္ဓိ
မဂ္ရဲ႕ အေျဖကေတာ့ တိုတုိ ပါပဲ။ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေအာင္ပါတဲ့။ နည္း နည္း ခ်ဲ႕ ေျပာရင္
ကိုယ္က ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းခ်င္မွာပဲ၊
ကိုယ္ခ်မ္းသာခ်င္ သလို သူတစ္ပါး လည္း ခ်မ္းသာခ်င္မွာပဲ၊ ကိုယ့္ကို သူတစ္ပါးက ေစာ္ကားတာကို
မျကို္က္သလို သူတစ္ပါးလည္း ျကိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ အတင္းေျပာရင္ မျကိုက္သလို သူတစ္ပါးလည္း
သူ႔ အတင္း ေျပာရင္ မျကိုက္သလို သူတစ္ပါးလည္း
သူ႔ အတင္း ေျပာရင္ ျကိုက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ပညာတတ္ခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း တတ္ခ်င္မွာပဲ။
ကိုယ္ေအာင္ျမင္ခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ေအာင္ျမင္ခ်င္မွာပဲ၊ ကိုယ္ ဂ်ီအက္(စ္)အမ္(မ္)ဖုန္း
ရခ်င္သလို သူတစ္ပါးလည္း ရခ်င္မွာပဲ စသည္ျဖင့္ေပ့ါ။ အဲဒီလို ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ ေမြးတတ္
ေအာင္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေအာင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္ပြားရတာပါတဲ႕။ ဒီေတာ့ နည္းနည္း ပြားျကည့္ရေအာင္ပါ။
ကဲ တစ္ခါတည္း ပြားလိုက္ျကရေအာင္ေနာ္။
ငါသည္ ေဘးရန္ကင္းရပါလို၏ ။
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းရပါလို၏ ။
ကုိယ္ဆင္းရဲ ကင္းရပါလို၏ ။
ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႕
ခႏၥာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ရပါလို ၏ ။
မိမိကုိယ္ကို
ေမတၱာပြားျပီးရင္ ဒုတိယအဆင့္ အေနနဲ႔ မိမိရဲ႕ ခ်စ္သူကို ပြားရပါတယ္။ မိမိရဲ႕ ခ်စ္သူဆိုတာ
ကိုယ့္ရဲ႕ ရည္းစားကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားတ႔ဲ မိဘ၊ ဆရာသမား၊
အလုပ္ရွင္၊ မိတ္ေဆြ ၊ သူငယ္ခ်င္း စသည္ေတြပါ။
ခ်စ္သူဆိုတဲ႔ ေနရာမွာ ကိုယ့္ အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားသူကို
ေျပာတာဆိုေတာ့ ဦးေရ အေရအတြက္က မ်ားပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္းကို အကုန္ပြားရပါတယ္။
ဆယ့္ငါးေယာက္ရွိရင္လည္း ဆယ့္ ငါးေယာက္ ကုန္ေအာင္ပြားေပါ့။ပြားတဲ႔ ေနရာမွာလည္း သူတို႔
ကိုယ့္ အေပၚ ေက်းဇူး ရွိခဲ႕ ပံုေတြ ၊ သူတို႔ ရဲ႕ ေကာင္းကြက္ ကေလးေတြ အဲဒါေတြကို အာရုံျပဳ
ျပီး ပြားရပါတယ္။
ကဲ… ဒါျဖင့္ ပြားျကည့္ရေအာင္ပါ။
ဘယ္သူ႔ကိုပြားမလဲ၊ အေမလုပ္သူကိုပဲ အရင္ပြားလိုက္ရေအာင္ပါ။
(အေမနဲ႔ ျပီးခဲ႔တဲ႔ လကမွ ရန္ျဖစ္ထားတာ လို႔ေတာ့ မေျပာပါနဲ႔)
အေမ ေဘးရန္ ကင္းပါေစ။
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ။
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ။
ကိုယ္ ၊ စိတ္ ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႔
ခႏၥာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏိုင္ပါေစ။ (ဒါက ဥပမာ အေနနဲ႔ ပြားျပတာပါ။ တျခားကိုယ္ ခ်စ္ခင္ျကည္ညိဳရာ
ဆရာေတာ္၊ ဆရာသမား၊ အလုပ္ရွင္ မိတ္ေဆြ ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက စပြားလည္း ရပါတယ္)
တစ္ဆက္တည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္ရွင္ကိုပါ ေမတၱာ
ပြားလိုက္ရေအာင္ပါ။
ငါ၏ အလုပ္ရွင္ ဦးဘေမာင္သည္
ေဘးရန္ ကင္းပါေစ၊
စိတ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
ကိုယ္ဆင္းရဲ ကင္းပါေစ၊
ကိုယ္စိတ္ ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ မိမိရဲ႕
ခႏၥာ၀န္ကို ရြက္ေဆာင္ႏုိင္ပါေစ။
********
ကိုယ့္အေပၚ ေက်းဇူးမ်ားတဲ႕ ပုဂိဳလ္ေတြကို
တစ္ေယာက္ခ်င္း ပို႕ျပီးလို႔ ကုန္သြားရင္ တတိယ အဆင့္ အေနနဲ႔ မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ပုဂိဳလ္ကို
ပို႔ရ ပြားရ ပါတယ္။
အလယ္အလတ္ မခ်စ္မမုန္း ပုဂိဳလ္ ဆိုတာ သာမန္
အားျဖင့္ပဲ ထိ ေတြ႕ ဆက္ဆံ ေနရတဲ႔ ပု ဂိဳလ္ ေတြပါ။
အလယ္အလတ္ ပုဂိဳလ္ကို ပို႔ျပီးရင္ စတုတၳ အဆင့္
အေနနဲ႔ ရန္သူကုိ ပို႔ရပါမယ္။ ရန္သူကို ပို႔တဲ႔ အခါ ရခ်င္လည္း ရမယ္။ မရခ်င္လည္း မရဘူး။
မရဖို႔က မ်ားပါတယ္။ ရန္သူကို ေမတၱာပို႔ ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕ ေမတၱာ သမာဓိဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး
ခုိင္မာလာမွပါ။ မခိုင္ေသးရင္ ေတာ့ ပို႔လိုက္ ျပဳတ္က်လိုက္၊ ပို႔လိုက္ ျပဳတ္က်လိုက္
ျဖစ္ေနမွာပါ။
ဒီရက္ ဒီရက္ေတြ မွာ မရေပမယ့္ ေနာက္ရက္ေတြ
က်ရင္ေတာ့ ရခ်င္ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မရကာမွ ေနေရာ ၊ စမ္းေတာ့ ပို႔ျကည့္
သင့္ပါတယ္။ ရတာ မရတာကေတာ့ ဥာဏ္ရဲ႕ အလုပ္၊ ပို႔ရမွာ ပြားရမွာေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အလုုပ္ပါ။
ဘယ္အဆင့္ထိ ပြားရမလဲ ဆိုရင္ …
မိမိရယ္ ၊ မိမိ ခ်စ္သူရယ္၊ မခ်စ္မမုန္း အလယ္
အလတ္ပုဂိဳလ္ ရယ္၊ ရန္သူရယ္ကို သီမာသေမာၻဒ ျဖစ္ေအာင္ ပြားရပါ့မယ္ တဲ႔။ သီမာသေမာၻဒ ဆိုတာက
တစ္သားတည္း ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာပါ။
သီမာသေမာၻဒ= တစ္သားတည္း ျဖစ္ပံု ကို ၀ိသုဒ္ဓိမဂ္
က ဒီလိုျပထားပါတယ္။
ေနရာဌာန တစ္ခုမွာ ေမတၱာပြားသူ မိမိရယ္၊ မိမိ
ခ်စ္သူရယ္၊ မခ်စ္မမုန္း အလယ္အလတ္ ပုဂိဳလ္ ရယ္၊ ရန္သူရယ္ ေလးေယာက္ ေနေနျကပါတယ္တဲ႔။ အဲဒီ
အခ်ိန္မွာ လူဆိုးေတြ ေရာက္လာျပီး “မင္းတို႔ ေလးေယာက္ထဲက လူတစ္ေယာက္ေပးပါလို႔“ ေတာင္းလာပါတယ္။
ေလးေယာက္အုပ္စုက “ဘာလုပဖို႔လဲ” လို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။
ဒီေတာ့ လူဆိုးေတြက “မင္းတို႔ ေပးလိုက္တဲ႔ လူကို သတ္ျပီး လည္ေခ်ာင္းေသြး နဲ႔ ယစ္ပူေဇာ္ဖို႔”
လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါသတဲ႔။ အဲဒီအခါ ေမတၱာပြားေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ က “ကြ်န္ေတာ္႕ ကို ယူပါ“
လို႔ ေျပာလိုက္ပါသတဲ႔။ ဒါဆို သီမာသေမာၻ = တစ္သားတည္း မျဖစ္ေသးပါဘူးတဲ႔။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ တစ္ေယာက္ကို ေတာ့ ယူေစျပီး
သံုးေယာက္ကိုေတာ့ မယူေစျခင္းဟာ ခဲြ ျခားမွဳ
ရွိေနေသးတဲ႔ အတြက္ တစ္သားတည္း မျဖစ္ေသးပါဘူးတဲ႔။
ေလးေယာက္ဟာ
တစ္ေယာက္ထဲ ျဖစ္ေနရပါမယ္တဲ႔။
ေနာက္ဆံုး
တစ္ေယာက္မွ ေပးစရာ မလိုဘူးလို႔ ျမင္သြားရပါ့မယ္တဲ႔။ ျမင္သြားေအာင္လည္း ပြားရပါ့မယ္တဲ႕။
ဒါက ၀ိသုဒ္ဓိမဂ္က ဥပမာစကားတစ္ရပ္ အေနနဲ႔
ေျပာတာပါ။ တကယ့္လက္ေတြ႕ နယ္ပယ္ ထဲမွာေတာ့တကယ့္ေမတၱာကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ပြားလာရင္ ပြားလာတဲပ
အခါ “သူက ျမန္မာပဲ ၊ သူက ကုလားပဲ၊ သူက တရုတ္ပဲ၊ သူက သူေဌးပဲ၊ သူက ဆင္းရဲသားပဲ“ ဆိုတာ
မျမင္ေတာ့ဘဲ လူတစ္ဦး အေနနဲ႔ ပဲ ျမင္ေနရပါ့မယ္။ ဒါကို သီမာသေမာၻျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။
အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ တဲြ ျမင္ေနေသးတယ္ ခဲြျခားျမင္ေနေသးတယ္
ဆိုရင္ေတာ့ သီမာသေမာၻ မျဖစ္ေသးးပါဘူး။
သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို လိုလားစြာနဲ႔ ခဲြျခားမွဳ
မရွိေတာ့ဘဲ လူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျမင္သြားျပီ ေမတၱာ ပြားႏိုင္ျပီ ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေမတၱာဟာ
ပါရမီ ေမတၱာျဖစ္သြားပါတယ္။
ေမတၱာပို႔ရမယ့္ အစဥ္ေလးကို လကာ`္ေလးနဲ႕ ကပ္မွတ္ထားရေအာင္ပါ။
မိမိ၊ ခ်စ္သူ ၊ လယ္လတ္သူႏွင့္ ရန္သူ တစ္ျဖာ
ျမတ္ေမတၱာ ပြားကာ စဥ္တိုင္းသိ။
(ဆရာေတာ္
ရေ၀ႏြယ္ (အင္းမ) ၏ ေမတၱာ အေတြးမ်ားစာအုပ္မွ ထုတ္ႏွဳတ္ပူေဇာ္ပါသည္။ ပါဠိ စားသားမ်ား ထည္႕သြင္းေရးသား မွဳ မျပဳ ထားေျကာင္း ပရိတ္သတ္မ်ားအား အသိေပးအပ္ပါသည္။)
No comments:
Post a Comment