ေရႊပိုးေကာင္ရဲ့
Blog ကို လာေရာက္ ဖတ္ရွဴသူအေပါင္း ခ်စ္ေသာသူႏွင့္ ဘ၀တိုင္းဆံုေတြ႔ႏိုင္ျကပါေစ။
ဆရာေတာ္ ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)
ရဲ့ ဘ၀တိုင္းဆံုေတြ႔ ခ်င္ပါသလား ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးေလးကို ႏွစ္သက္လို႔ တင္ေပးထားပါတယ္ေနာ္။
ဘ၀တို္င္းဆံုေတြ႔ခ်င္ပါသလား
“ကိုေလးေရ ဒီမွာျကည့္ပါဦး၊ သတင္းစာထဲမွာ”
“ဖတ္ျပပါဦး၊ ဘာလို႔လဲ”
“၁၀ႏွစ္ေျမာက္မဂၤလာ ကိုေမာင္ေမာင္ႏိုင္+မဇင္မာေ၀တဲ့။သူ႔ေအာက္တည့္တည္႔မွာက်ေတာ့
ႏွစ္ဦးသေဘာတူကြာရွင္းျပတ္ဆဲျခင္း ကိုစိုးသိန္း+မစႏၵာ တဲ့”
“ဘာလဲ အဲဒါေတြက ညီမေလးအသိေတြျဖစ္ေနလို႔လား”
“မသိပါဘူး ကိုေလးရဲ့။စာတစ္စုထဲမွာ ဖတ္ရသူအဖို႔
ခံစားမွဳႏွစ္မ်ိဳးတစ္ျပိဳင္ထဲေပးေနလို႔”
“ဘယ္လိုခံစားမွဳမ်ိဳးတစ္ျပိဳင္ထဲေပးေနလို႔လဲ”
“ဒီလို ကိုေလးရဲ့ အထက္က ၁၀ႏွစ္ေျမာက္ မဂၤလာ သတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ စိတ္ထဲမွာ၀မ္းေျမာက္မိတယ္ေပ့ါ ၊ ေအာက္ က ႏွစ္ဦးသေဘာတူကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းသတင္း
ကိုဖတ္ရေတာ့စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။အဲဒီသေဘာကိုေျပာတာပါ ကိုေလးရဲ့”
“ဒီလိုပါ
ညီမေလးရယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ေပမယ့္၀မ္းသာစရာရွိရင္ ၀မ္းသာေပးမယ္။၀မ္းနည္းစရာရွိရင္ ၀မ္းနည္းေပးမယ္
ဒါျမန္မာေတြရဲ့ ဓေလ့စရုိက္တစ္ခု ပဲေလ”
“ညီမေလး
စာတစ္ခုထဲမွာဖတ္ရဖူးတယ္ ကိုေလးရဲ့။ျမန္မာေတြမွာ ခ်စ္စရာ၊ ျကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ဓေလ့ စရုိက္ေတြ
အမ်ားျကီးရွိတယ္တဲ့။အဲဒီဓေလ့စရုိက္ေတြထဲမွာ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ဟာလည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ျဖစ္တယ္တဲ့။တစ္လင္
တစ္မယား စနစ္ဟာ တေရြ႔ ေရြ႔ ကြယ္ေပ်ာက္ေနျပီလား မသိဘူးေနာ္။ေနာက္ ရွိေသးတယ္ ကိုေလးရဲ့။
အထီးက်န္မွဳ မ်ားစြာေတြထဲမွာအိမ္ေထာင္ေရး အထီးက်န္မွဳဟာ အျပင္းထန္ဆံဳး ခံစားမွဳ ကို
ျဖစ္ေစတတ္တယ္တဲ့။ျပီးေတာ့ အိမ္ေထာင္ေရး အထီးက်န္မွဳ ဟာ အသက္ ကို တိုေစတယ္လို႔လဲဖတ္ဖူးတယ္။
ဟုတ္လားေတာ့ မသိဖူး။”
“ငါ႔ညီမကေတာ့
စာစံု ဖတ္ဖူးထားတာပဲ”
“ကိုေလးပဲစာစံုဖတ္ဆို”
“ကိုယ့္စကားနဲ႔ကိုယ္
ျပန္ေျပာေနေတာ့ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ဖူး။ဟုတ္တယ္ညီမေလးရဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးပဋိပကၡ
ျဖစ္လာရင္ ကာယကံရွင္ေတြတင္မကဘူး ၊ သူတို႔နဲ႔ႏြယ္တဲ့ကေလးေတြပါ စိတ္ဒုကၡ ေရာက္ရေတာ့တာပဲ”
“ဒီမွာကိုေလးရဲ့၊
သတင္းစာမွာ တစ္ပုဒ္ပါေသးတယ္၊ နိဗာန္ မေရာက္ေသးခင္ သံသရာ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ထာ၀ရလက္တဲြသြားရပါလို၏
တဲ့၊ အဲဒီဆုေတာင္းေလးက လွတယ္ေနာ္၊ဒါနဲ႔ေနပါဦး ကိုေလးရဲ့၊ သူတို႔ဆုေတာင္းတဲ့အတိုင္း
ေလာကမွာ သံသရာ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ နိဗာန္ရတဲ့ အထိေပါ့ ၊ ထာ၀ရလက္တဲြသြားလို႔ရႏိုင္ရဲ့လားကိုေလးရဲ့”
“ရတာေပါ့
ညီမေလးရဲ့ ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္ေတြ ထဲမွာအမ်ားျကီးေတြ႔ရပါတယ္။ေတြ႔ရုံတင္မကဖူး နိဗာန္မရမီ
ဘ၀တို္င္းဆံုေတြ႔ခ်င္သူေတြ အတြက္ လမ္းညႊန္ေဟာျကားထားတာေတြေတာင္ရွိေသးတယ္”
“ဟာ…ဟုတ္လားကိုေလးရဲ့။စိတ္၀င္စားစရာပဲ၊
ဘ၀တိုင္းဆံုေတြ႔ခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရမလဲေျပာပါဦး“
“အဲဒီအေျကာင္း
အဂုၤတရ နိကာယ္ ပုညာဘိသႏၵ၀ဂ္ ပထမသမာဇိ၀ိသုတ္မွာေဟာထားတာ ရွိတယ္။“
“ေျပာပါဦး
ကိုေလး“
“ဘဂၢ
တိုင္း သုသုမာရ ဂိရျမိဳ႔ ေဘသကေတာမွ ျမတ္စြာဘုရားသတင္းသံုးစဥ္ တုန္းကေပါ့ ျမတ္စြာဘုရားက
နံနက္ ေရာက္ေတာ့ သင္းပိုင္၊ကိုယ္၀တ္ေတြကို ေသသတ္စြာျပန္၀တ္၊သပိတ္၊ သကၤန္းကိုယူျပီး၊
နကုလပီတာ နဲ႔ နကုလမာတာ တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံအိမ္ကိုျကြသြားတယ္၊ အေျကာင္းမဲ့ျကြတာေတာ့ မဟုတ္ဖူး။ရွိခဲ့ဖူးတဲ့ေက်းဇူးကို
ျပန္ဆပ္ခ်င္လို႔ ၊ ဒီလို ညီမေလးရဲ့ နကုလပီတာဟာ ဘ၀ မ်ားစြာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ဖခင္၊ ဘ၀ငါးရာ
ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ဘေထြး(ဦးေလး) ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္၊ ထို႔ အတူပဲ နကုလမာတာဟာလည္း ဘ၀ငါးရာ ျမတ္စြဘုရားရဲ့
မိခင္၊ အဖြား၊ မိေထြး(ေဒၽၚေလး၊ အရီး) ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ဒါ႔ေျကာင္႔ျကြသြားတာ။
အိမ္ေရာက္ေတာ့
ဘ၀အဆက္အဆက္ သံေယာဇဥ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ နကုလပီတာတို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံဟာ ျမတ္စြာဘုရားကို
‘ခ်စ္သား၊ခ်စ္သား’ လို႔ ႏွဳတ္က အလိုလို ထြက္ေခၚမိတဲ့ အထိ ျဖစ္သြားတယ္၊ ျပီးေတာ့ နကုလပီတာ
တို႔ဟာ ျမတ္စြာဘုရားကို ျမင္တာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ ေသာတပန္ ျဖစ္သြားတယ္၊ ေနာက္ျမတ္စြာဘုရား
က နကုလပီတာတို႔ ခင္းထားတဲ့ေနရာမွာထိုင္ေတာ္မူတယ္ေပါ့ေလ။ အဲဒီ အခါမွာနကုလပီတာကျမတ္စြာဘုရားကို
ဒီလို ေလွ်ာက္တယ္။
‘ဘုန္းေတာ္ျကီးေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊
ဘုရားတပည္႔ေတာ္ တုိ႔သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ အခါက ပင္ လွ်င္ ငယ္ရြယ္ေသာ နကုလမာတာ ကို ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခဲ့ပါသည္။လက္ထပ္ထိမ္းျမားခ်ိန္က
စျပီး ယေန႔ အထိ နကုလမာတာ မွတစ္ပါးအျခားေသာ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ ေဖာက္ျပန္က်ဴးလြန္ျခင္းမရွိပါ။ျမတ္စြာဘဳရား
တပည္႔ေတာ္သည္ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘ၀ ၌လည္း တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ျကည္႔ျပီး နားလည္မွဳ မ်ားစြာနဲ႔
မခဲြမခြာ သက္ဆံုးတိုင္ထာ၀ရ လက္တဲြသြားလိုပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒီအတြက္ ဘယ္လိုက်င့္ျကံေနထို္င္ရမယ္ဆိုတာ
ကို လမ္းညႊန္ေတာ္မူပါ ဘုရား’ “
“နကုလပီတာကျမတ္စြာဘုရားကို
အဲဒီလို ေလွ်ာက္ျပီးေတာ့ နကုလမာတာကလည္း အားက်မခံ တပည့္ေတာ္မ သည္ နကုလပီတာမွတစ္ပါး အျခားေသာ
အမ်ိဳးသား ႏွင္႔ ေဖာက္ျပန္ က်ဴးလြန္ျခင္းမရွိပါ။ဘာညာေပ့ါေလ၊ နကုလပီတာေျပာတဲ့အတိုင္းျပန္ေလွ်ာက္တယ္၊
ဒီေနရာမွာနကုလပီတာတို႔ ကိစၥ ကို စကားရပ္ျပီးေျပာစရာ တစ္ခုကို သတိရတယ္။“
“ေျပာပါဦး
ကိုေလး ဘာကိုလဲ“
“လူႏွစ္ေယာက္ဟာ
အခုပစၥဳပၸန္ ဘ၀မွာေတြ႔ျကံုဆံုေတြ႔ ေပါင္းသင္းရတာဟာ အေျကာင္းႏွစ္ခ်က္ေျကာင့္ပဲတဲ့၊ ဇာတက
အ႒ကထာ ပထမအုပ္ မွာဂါထာ တစ္ပုဒ္ ျပထားတယ္။
အဲဒီဂါထာက
---
ပုေဗ၀
သႏၷိ၀ါေသန ၊ ပစၥဳပၸႏၷ ဟိေတန၀ါ၊
ဧ၀ံတံ
ဇာယ်ေတ ေပမံ။ ဥပလံ၀ါ ယေထာ ဒေက၊
အနက္ပါတစ္ခါတည္း
ျပန္ျပမယ္ေနာ္“
“ဟုတ္ကဲ့ကိုေလး“
“ဥပလံ၀ါ
---ျကာညိဳ၊ျကာျဖဴ၊ျကာနီ သည္လည္းေကာင္း၊ အညံ၀ါ---အျခားေသာပဒုမၼာ စေသာ ျကာ သည္လည္းေကာင္း၊
ဥဒေက---ေရ၌၊ ဇယမာနံ---ပြင့္ထြန္းေပၚ ေပါက္ လာသည္ ရွိေသာ္၊ ဒြိဟိကာရေစဟိ---ေရႏွင့္ညြန္
ဟူေသာႏွစ္ပါးေသာ အေျကာင္းတို႔ေျကာင့္ ဇာယေတယထာ---ျဖစ္ေပၚလာရသကဲ့သို႔ ။ တထာ---ထို႔အတူ၊တံေပမံ---ထိုခ်စ္ျခင္းသည္၊ပုေဗ---ေရွ့
ဘ၀၌ ၊သႏၷိ၀ါေသန၀ါ---အတူတကြေနထိုင္ခဲ့ရျခင္းေျကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပႏၷ ဟိေတန၀ါ---
ပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းေျကာင့္လည္းေကာင္း၊ ဧ၀ံ ---ႏွစ္ပါးေသာ
အေျကာင္တို႔ေျကာင့္၊ ဇာယေတ---ျဖစ္၏“
“အဓိပါယ္
ေျပာပါဦး ကိုေလးရဲ့“
“ျကာညိဳ၊ျကာျဖဴ၊ျကာနီ၊ပဒုမၼာျကာ
စသည္တို႔ဖူးပြင္းေပၚထြက္ရျခင္းဟာ ေရႏွင့္ညြန္ ႏွစ္ပါးေသာ အေျကာင္းေျကာင့္ ျဖစ္ေပၚရသလို
ထို႔ အတူပဲတဲ့၊ လူႏွစ္ေယာက္ အခုပစၥဳပၸန္ ဘ၀မွာ ခ်စ္ခင္ေတြ႔ျကံု ေပါင္းသင္းရျခင္းဟာလည္း…
၁။
အတိတ္ဘ၀၌ အတူတကြေနထိုင္ခဲ့ရျခင္း
၂။ယခုပစၥဳပန္ဘ၀၌(မိမိေပါင္းသင္းရတဲ႔သူရဲ႔)အက်ိဳးစီးပြားကို
ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း။ အဲဒီ အဂၤါႏွစ္ခ်က္ ေျကာင့္ပဲတဲ့ ညီမေလးရဲ့“
“အဲဒီအေျကာင္း
ကိုေလးေျပာျပမွပဲျကားဖူးေတာ့တယ္“
“ကဲ
အဲဒီဟာ ဒီမွာ ရပ္လိုက္ေတာ့၊ နကုလပီတာတို႔ အေျကာင္းျပန္ဆက္ ရေအာင္၊ နကုလပီတာတို႔ က ေမးေတာ့
ျမတ္စြာဘုရားက ျပန္ ေျဖတယ္။“
“နကုလာပီတာႏွင့္
နကုလမာတာတို႔ ၊ သင္တုိ႔ဟာ ယခုဘ၀သာမက ေနာင္သံသရာဘ၀ အဆက္ဆက္ ထာ၀ရ ေပါင္းသင္းေနထို္င္သြားလိုလွ်င္
---
၁။တူညီေသာသဒၵါတရားရွိျခင္း၊
၂။တူညီေသာသီလရွိျခင္း၊
၃။တူညီေသာေပးကမ္းစြန္႔ျကဲမွဳရွိျခင္း၊
၄။တူညီေသာဥာဏ္ပညာရွိျခင္း
ဤအဂၤါေလးပါးႏွင့္ျပည့္စံုပါက သင္ တို႔ အလို ရွိတဲ့အတို္င္းျဖစ္ေစရမည္လို႔ မိန္႔ေတာ္
မူတယ္၊မိန္႔ျပီးေတာ့ ေက်ာင္းကို ျပန္ျကြသြားတယ္မူတယ္ေပါ့ေလ“
“ဒီေနရာမွာကိုေလးကို
ေစာဒက တစ္ခု၀င္ခ်င္တယ္“
“၀င္ပါဦး“
“နံပါတ္
၄ တူညီေသာ ဥာဏ္ပညာရွိျခင္း ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ဥပမာေပါ့ေလ၊ ေယာက်ာ္းက B.Sc ဘဲြ႔ရတယ္ ၊ မိန္းမက
ဆယ္တန္းမေအာင္ဖူး၊ အဲဒီလိုဆိုရင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ေလာကမွာ ပညာတူဖို႔ဆိုတာလြယ္တဲ့ကိစၥ
မွမဟုတပဲ ကိုေလးရဲ့“
“ဟာ
ငါ့ညီမကေတာ့ လုပ္ျပီ ၊တူညီေသာဥာဏ္ပညာရွိျခင္းဆိုတာေလာကီ အတန္းပညာ ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး
ငတံုးမေလးရဲ့။“
“ဒါျဖင့္
ဘာ ကိုျပာတာလဲ အစ္ကို ပညာရွိျကီးရဲ့“
“ဥာဏ္ပညာတူရမယ္ဆိုတာေကာင္းတာကို
လုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးခံစားရမယ္၊ မေကာင္းတာကို လုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ႔ အက်ိဳးခံစားရတယ္၊အဲဒီလို
အေျကာင္းအက်ိဳး ၊ အေကာင္းအဆုိး ကို ခဲြျခားေ၀ဖန္ႏိုင္တဲ့ဥာဏ္ပညာမ်ိဳးကို ေျပာတာ ငတံုးမေလးရဲ့“
“ေၾသာ္
…ဟုတ္လား“
“ကဲညီမေလးေရ
ဒီေလာက္ဆိုေတာ္ေရာေပါ့ ၊ေမးစရာရွိရင္ေနာက္မွပဲဆက္ေမးေတာ့၊ ကိုေလးျမိဳ႔ထဲသြားစရာရွိေသးတယ္“
“ဟုတ္ကဲ့
ကိုေလး“
No comments:
Post a Comment